"Csúcs-túra" a Mátrában

Hagyományainkhoz híven ebben az évben is megrendeztük rendhagyó túránkat a Mátrába, melynek fő célja, az új osztályokba beiskolázott diákokkal közösség építés és a „bakancsos túrázás” megismertetése. A túrát Molnár Attila testnevelő és Kocsis Szilvia Diákönkormányzat-segítő szervezte meg. Segítségükkel Mátrafüredről indultunk a Kékesre, majd Sástóra érkezünk a buszokhoz, ahol lehetőség volt az Oxygen Adrenalin Park megtekintésére és egyéni költségre egyes élményprogramok kipróbálására (pl. bob-pálya, függőhíd, mászófal, stb.).
2012. október 6-án szombaton reggel több mind 120 lelkes kiránduló szállt buszra a gimnázium épülete előtt. Utunk egészen Mátráfüredig vezetett, ahol a 7.a, 9.b, 9.c, 9.d és 9.e osztályos tanulók egy közel 10 km-es túrának vágtak neki. A gólyákhoz csatlakoztak tanárok és felsőbb éves diákok is. A kékestetői csúcson kipihentük fáradalmaikat és minden osztály készített egy csoportképet. A tanulók előre elkészített évszámmal és osztállyal ellátott követ rejtettek el a hegytetőn, melyet GPS-koordinátával is meghatároztak, így évek múltán is újra felkereshetik közös emlékkövüket. A csúcsról a déli sípálya lankáin ereszkedtünk le egészen a sástói kalandparkig. Itt a túra szervezői hot-doggal várták a megfáradt kirándulókat. Az uzsonna elfogyasztása után többen éltek a kalandpark adta lehetőségekkel, kipróbálták a bobpályát és a függőhidat.
Késő délután megfáradtan, ám élményekkel feltöltődve érkeztünk vissza a gimnázium épülete elé.